Alligator Alcatraz olarak bilinen tartışmalı göçmen gözaltı merkezi, faaliyete geçmesinden bir yıldan kısa süre sonra kapatıldı.
Florida Valisi Ron DeSantis, Tom Homan ile birlikte yaptığı açıklamada, tesiste artık hiçbir tutuklu bulunmadığını ve merkezin “acil durum amacıyla kurulan görevini tamamladığını” söyledi.
Everglades bölgesindeki ıssız bir alanda kurulan tesis, göçmen karşıtı politikaların sembollerinden biri haline gelmişti. İnsan hakları savunucuları ve avukatlar, merkezde tutulan kişilerin kötü koşullarda barındırıldığını ve adil yargı süreçlerine erişimlerinin kısıtlandığını öne sürerek uzun süredir eleştiride bulunuyordu.
DeSantis, merkezin “tehlikeli kişilerden binlercesinin Florida’dan ve ABD’den uzaklaştırılmasına katkı sağladığını” savundu.
Hızlı kurulum ve tartışmalı süreç
Geçtiğimiz yıl haziran ayında sadece sekiz gün içinde kurulan tesis; ranzalar, tel kafesler ve çadırlarla donatılmıştı. Bölge, çok sayıda timsahın yaşadığı bataklık alanıyla biliniyor.
Donald Trump, 2025 Temmuz’unda tesisi ziyaret etmiş ve göçmen politikalarına atıfla merkezin “sert koşullarını” övmüş, hatta çevredeki timsahların güvenlik işlevi gördüğünü esprili bir şekilde dile getirmişti.
Yetkililer, tesiste daha önce 22 binden fazla kişinin işlem gördüğünü belirtirken, son tutukluların da başka merkezlere sevk edildiği veya sınır dışı edildiği belirtildi.
Şarku’l Avsat’ın edindiği bilgiye göre ABD federal ve yerel yetkilileri, tahliye ve kapatma sürecinin kısmen kasırga sezonu nedeniyle güvenlik amacı taşıdığını açıklamıştı.
Son olarak, tesisin işletmesini üstlenen şirketlerden söküm çalışmalarına başlanmasının istendiği bildirildi.
Louisiana'da bulunan, ABD Göçmenlik ve Gümrük Muhafaza Teşkilatı'na ait bir gözaltı merkezi (Reuters)