Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı: İsrail ile görüşme planımız ve ilişkimiz yok

Prens Faysal bin Ferhan bin Abdullah Washington'da Schenker ve Lenderking ile yaptığı görüşme sırasında (Şarku’l Avsat)
Prens Faysal bin Ferhan bin Abdullah Washington'da Schenker ve Lenderking ile yaptığı görüşme sırasında (Şarku’l Avsat)
TT

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı: İsrail ile görüşme planımız ve ilişkimiz yok

Prens Faysal bin Ferhan bin Abdullah Washington'da Schenker ve Lenderking ile yaptığı görüşme sırasında (Şarku’l Avsat)
Prens Faysal bin Ferhan bin Abdullah Washington'da Schenker ve Lenderking ile yaptığı görüşme sırasında (Şarku’l Avsat)

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan bin Abdullah, dün yaptığı açıklamada, Suudi Arabistan’ın Filistin meselesindeki tutumuna vurgu yaparak, “İsrail’le görüşme planımız yok” dedi.
Dışişleri Bakanı Prens Faysal, Al-Arabiya TV'ye yaptığı açıklamada, Suudi Arabistan'ın Filistin politikasının tutarlı olduğunu vurgulayarak, "Krallığın, Filistin'le ilişkisi güçlü. İsrail'le ise hiçbir ilişkimiz yok” dedi.
Arap ülkelerinin İsrail ile ilişki kurabilmesinin her iki tarafça üzerinde anlaşmaya varılan bir çözüme bağlı olduğuna vurgu yapan Bakan Ferhan bin Abdullah, Filistin sorununa yönelik herhangi bir çabayı memnuniyetle karşıladıklarını sözlerine ekledi.
ABD Başkanı Donald Trump, “Ortadoğu barış planını” açıkladıktan sonra, Suudi Arabistan Kralı Selman bin Abdulaziz, Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas'la bir telefon görüşmesi gerçekleştirmişti.
Kral Selman bu görüşmede Abbas'a, “Krallığın, Filistin meselesinde kararlı duruşunun Kral Abdulaziz döneminden bu yana devam ettiğini ve Filistin halkının hakları ve ortaya koydukları alternatiflere her zaman destek verdiğini” söyledi.
Bu sözler üzerine Abbas, Kral Selman’ın Filistin halkına yönelik destekleyici tutumundan ötürü Suudi Arabistan Krallığına minnettar olduklarını dile getirdi.

 


Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.


Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü
TT

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan Al Suud, bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de, Mısır Dışişleri ve Yurtdışındaki Mısırlılardan Sorumlu Bakanı Bedr Abdülati, Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve ABD Başkanı'nın Afrika ve Arap İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı Massad Boulos ile bir araya geldi.

Toplantıda, başta Sudan ve Libya'daki gelişmeler olmak üzere çeşitli bölgesel konular ele alındı. Taraflar ayrıca, söz konusu ülkelerde güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik ortak çabaları değerlendirdi.


Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
TT

Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, cuma günü yaptığı açıklamada, ülkesinin Pakistan'ın arabuluculuk girişimleriyle ABD ile İran arasında askerî operasyonların sona erdirilmesine yönelik bir anlaşmaya varılmasını memnuniyetle karşıladığını ifade etti.

Prens Muhammed bin Selman, Pakistan Başbakanı Muhammed Şahbaz Şerif ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde, bölgenin güvenlik ve istikrarını güçlendirecek kalıcı bir anlaşmaya ulaşılması yönündeki temennisini dile getirdi.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ise Suudi Veliaht Prensi'ne, ABD ile İran arasında mutabakat zaptına ulaşılmasını desteklemek amacıyla Krallığın gösterdiği çabalardan dolayı teşekkür etti.

Görüşmede ayrıca Suudi Arabistan ile Pakistan arasındaki ikili ilişkiler ve ortak iş birliğinin geliştirilmesi yolları ele alındı.

Öte yandan Şahbaz Şerif, sosyal medya platformu X'teki resmî hesabından yaptığı açıklamada, telefon görüşmesinin "samimi ve takdir dolu bir atmosferde" gerçekleştiğini belirterek, Prens Muhammed bin Selman'ı "İslamabad'ın tarihi barış anlaşmasının imzalanması" dolayısıyla tebrik ettiğini söyledi.

dfrg
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, geçen nisan ayında Cidde'de Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif'i karşılarken (SPA)

Pakistan Başbakanı, Suudi Veliaht Prensi'nin liderliği ile Suudi Arabistan'ın Ortadoğu'da güvenlik, istikrar ve barışı destekleme konusundaki kararlı tutumunun, bölgesel krizin aşılmasına yönelik çabalara önemli katkı sağladığını vurguladı.

Şahbaz Şerif açıklamasında, "Önümüzdeki dönemde diyalog ve diplomasinin temel yaklaşım olarak sürdürülmesi gerektiği konusunda mutabık kaldık. Aynı zamanda barış sürecini baltalamayı veya varılan uzlaşmayı engellemeyi amaçlayan girişimlere karşı en üst düzeyde teyakkuzun korunmasının önemini de değerlendirdik. Pakistan-Suudi Arabistan ilişkilerinin ulaştığı seçkin düzeyden duyduğum memnuniyeti dile getirdim. Prens Muhammed bin Selman'ın vizyonu ve liderliği doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik ortaklığın daha da güçlendirilmesi için birlikte çalışmayı sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.