4 Körfez ülkesinde toplamda 3 binden fazla yeni vaka görüldü

Doktor Abdullah es-Sened
Doktor Abdullah es-Sened
TT

4 Körfez ülkesinde toplamda 3 binden fazla yeni vaka görüldü

Doktor Abdullah es-Sened
Doktor Abdullah es-Sened

Kuveyt Sağlık Bakanlığı tarafından dün yapılan açıklamada, son 24 saat içerisinde bin 41 yeni koronavirüs (Kovid-19) vakası görüldüğü bildirildi. Böylece ülkede genelindeki toplam vaka sayısı 18 bin 609’a ulaşmış oldu. Aynı zamanda beş kişinin daha hayatını kaybetmesiyle birlikte ölü sayısı 129’a çıktı.
Kuveyt Sağlık Bakanlığı Sözcüsü Dr. Abdullah es-Sened günlük yaptığı basın açıklaması sırasında, virüs taşıdığı tespit edilen önceki vakaların hepsinin onaylanmış vakalarla temas halinde olan kişiler olduğunu, diğerlerinin de enfeksiyonun nedenlerinin ve onlarla temasta bulunan kişilerin tespit edilmesi için incelemeye alındığını belirtti. Sened bin 41 vakanın içerisindeki 211 vakanın Kuveyt vatandaşı olduğunu, geri kalanlarının ise ülkede ikamet eden kişiler olduğunu söyledi. Aynı zamanda 320 kişinin daha iyileştiğini, iyileşen vaka sayısının 5 bin 205’e yükseldiğini duyurdu.
Diğer taraftan Bahreyn Sağlık Bakanlığı 151 yeni koronavirüs (Kovid-19) vakası kaydedildiğini ve 147 kişinin daha iyileştiğini duyurdu. Böylece ülke çapında iyileşen toplam kişi sayısı 3 bin 715’e çıkmış oldu. Bakanlığın ifadelerine göre dün tespit edilen 151 vakanın 96’sını yabancı işçiler, 48’ini mevcut vakalarla temas halinde olan kişiler ve 7’sini yurtdışından gelenler oluşturuyor.
Bahreyn Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada tedavi görmesi gereken mevcut vaka sayısının 27 olduğu, bunlardan 9’unun tedavi altında olduğu belirtildi. Aynı zamanda toplam 4 bin 312 vakanın 4 bin 303’ünün durumunun stabil olduğu bildirildi.
Umman Sağlık Bakanlığı, 327 Kovid-19 vakası daha tespit edildiğini ve içlerinden 105’inin Umman vatandaşı olduğunu 222’sinin ise yabancı uyruklu olduğunu duyurdu. Böylece Umman’da toplam vaka sayısı 6 bin 370’e, ölü sayısı 30’a ve iyileşen vaka sayısı bin 821’e ulaşmış oldu.
Katar Sağlık Bakanlığı, son 24 saatte bin 554 Kovid-19 vakası daha kaydedildiğini böylece ülkede toplam vaka sayısının 38 bin 561’e ulaştığını duyurdu. Aynı zamanda Bakanlık bir kişinin hayatını kaybettiğini ve 688 kişinin daha iyileştiğini belirtti. Böylece ülkede iyileşen kişi sayısı 7 bin 288’e çıkmış oldu.



Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.


Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü
TT

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan Al Suud, bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de, Mısır Dışişleri ve Yurtdışındaki Mısırlılardan Sorumlu Bakanı Bedr Abdülati, Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve ABD Başkanı'nın Afrika ve Arap İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı Massad Boulos ile bir araya geldi.

Toplantıda, başta Sudan ve Libya'daki gelişmeler olmak üzere çeşitli bölgesel konular ele alındı. Taraflar ayrıca, söz konusu ülkelerde güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik ortak çabaları değerlendirdi.


Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
TT

Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, cuma günü yaptığı açıklamada, ülkesinin Pakistan'ın arabuluculuk girişimleriyle ABD ile İran arasında askerî operasyonların sona erdirilmesine yönelik bir anlaşmaya varılmasını memnuniyetle karşıladığını ifade etti.

Prens Muhammed bin Selman, Pakistan Başbakanı Muhammed Şahbaz Şerif ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde, bölgenin güvenlik ve istikrarını güçlendirecek kalıcı bir anlaşmaya ulaşılması yönündeki temennisini dile getirdi.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ise Suudi Veliaht Prensi'ne, ABD ile İran arasında mutabakat zaptına ulaşılmasını desteklemek amacıyla Krallığın gösterdiği çabalardan dolayı teşekkür etti.

Görüşmede ayrıca Suudi Arabistan ile Pakistan arasındaki ikili ilişkiler ve ortak iş birliğinin geliştirilmesi yolları ele alındı.

Öte yandan Şahbaz Şerif, sosyal medya platformu X'teki resmî hesabından yaptığı açıklamada, telefon görüşmesinin "samimi ve takdir dolu bir atmosferde" gerçekleştiğini belirterek, Prens Muhammed bin Selman'ı "İslamabad'ın tarihi barış anlaşmasının imzalanması" dolayısıyla tebrik ettiğini söyledi.

dfrg
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, geçen nisan ayında Cidde'de Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif'i karşılarken (SPA)

Pakistan Başbakanı, Suudi Veliaht Prensi'nin liderliği ile Suudi Arabistan'ın Ortadoğu'da güvenlik, istikrar ve barışı destekleme konusundaki kararlı tutumunun, bölgesel krizin aşılmasına yönelik çabalara önemli katkı sağladığını vurguladı.

Şahbaz Şerif açıklamasında, "Önümüzdeki dönemde diyalog ve diplomasinin temel yaklaşım olarak sürdürülmesi gerektiği konusunda mutabık kaldık. Aynı zamanda barış sürecini baltalamayı veya varılan uzlaşmayı engellemeyi amaçlayan girişimlere karşı en üst düzeyde teyakkuzun korunmasının önemini de değerlendirdik. Pakistan-Suudi Arabistan ilişkilerinin ulaştığı seçkin düzeyden duyduğum memnuniyeti dile getirdim. Prens Muhammed bin Selman'ın vizyonu ve liderliği doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik ortaklığın daha da güçlendirilmesi için birlikte çalışmayı sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.