Dünya Sağlık Örgütü söylem değiştirdi: Koronavirüsü Çinli yetkililerden değil internetten öğrendik

Dünya Sağlık Örgütü söylem değiştirdi: Koronavirüsü Çinli yetkililerden değil internetten öğrendik

Salı, 7 Temmuz, 2020 - 15:00
Cenevre merkezinde Dünya Sağlık Örgütü toplantısı (IBA)
Cenevre/Şarku’l Avsat

Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Çin hükümetinin koronavirüsle (Kovid-19) ilgili hamleleri konusunda söylem değiştirdi.

ABD merkezli Fox News'in haberine göre, örgütün resmi internet sitesinde yer alan veriler, koronavirüsün Çinli yetkililerden değil, internet aracılığı ile WHO tarafından öğrenildiği şeklinde güncellendi.

Habere göre, 29 Haziran'da WHO'nun resmi internet sitesinde Kovid-19'la ilgili köklü değişiklikler yapıldı. Bu da Çin'in virüsün ortaya çıkışını uzun süre gizlediğini ve WHO'nun bu sırrı sakladığını ortaya çıkarıyor.

Çin, ülkede görülen ilk koronavirüs vakasının 31 Aralık'ta kayıtlara geçtiğini açıklamıştı.

Amerikan basınında yer alan haberlere göre, Dünya Sağlık Örgütü'nün koronavirüs takviminde yer alan ilk tarih olan 31 Aralık 2019 kısmındaki ifade değiştirildi.

İlk ifadede virüsün ortaya çıkışının Çinli yetkililer tarafından raporlandığı belirtilirken, değişen açıklamada ise WHO yetkililerinin virüsü Amerika merkezli bir siteye gönderilen basın açıklamasından tespit ettiği açıklandı.

Bu ifade değişikliği WHO'nun Çin tarafından salgın konusunda doğru bilgilendirmediğini kanıtlar nitelikte.

ABD Başkanı Donald Trump, 19 Mayıs'ta yaptığı açıklamada, WHO'nun Wuhan'daki durumu yeterince incelemediğine işaret ederek, "DSÖ, 2019 Aralık ve hatta daha öncesinde Wuhan'da bir virüsün yayıldığına dair haberleri göz ardı etmiştir" ifadesini kullanmıştı.

Trump, 29 Mayıs'ta da WHO ile ilişkilerini sonlandırdıklarını açıklamıştı.


Editörün Seçimi

Multimedya