Suudi Arabistan’da günlük iyileşen vaka sayısında rekor kaydedildi

Riyad’daki el-Futa Parkı dün öğleden sonra sınırlı sayıda ziyaretçi ile açıldı (Reuters)
Riyad’daki el-Futa Parkı dün öğleden sonra sınırlı sayıda ziyaretçi ile açıldı (Reuters)
TT

Suudi Arabistan’da günlük iyileşen vaka sayısında rekor kaydedildi

Riyad’daki el-Futa Parkı dün öğleden sonra sınırlı sayıda ziyaretçi ile açıldı (Reuters)
Riyad’daki el-Futa Parkı dün öğleden sonra sınırlı sayıda ziyaretçi ile açıldı (Reuters)

Suudi Arabistan’da salı günü, iki aydan bu yana en yüksek iyileşen vaka sayısına ulaşıldı ve 5 bin 205 kişinin daha iyileşmesi ile toplam iyileşen hasta sayısı 154 bin 839’a yükseldi.
Suudi Arabistan Sağlık Bakanlığı 3 bin 392 yeni koronavirüs (Kovid-19) vakasının kaydedilmesi ile toplam vaka sayısının 217 bin 108’e yükseldiğini duyurdu.
Sağlık Bakanlığı 49 kişinin daha hayatını kaybetmesinin ardından toplam ölüm sayısının 2 bin 17 olduğunu vurguladı.
Bakanlık ayrıca, aktif vaka sayısının 62 bin 252 olduğunu, yoğun bakımda tedavi gören ve sağlık durumu kritik olan hasta sayısının ise 2 bin 268 kişi olduğunu açıkladı.

Kuveyt: Toplam vaka sayısı 51 bin 245’e yükseldi
Kuveyt Sağlık Bakanlığı dün 4 kişinin daha hayatını kaybetmesi ile ülkede Kovid-19 sebebiyle kaydedilen toplam ölüm sayısının 377’e yükseldiğini duyurdu.
Ülkede 601 koronavirüs vakasının daha kaydedilmesi ile toplam vaka sayısı 51 bin 245’e yükseldi. Kuveyt’te 159 kişi ise yoğun bakım ünitelerinde tedavi görüyor.
Sağlık Bakanlığı dün erken saatlerde, son 24 saatte 514 kişinin daha iyileştiğini böylece toplam iyileşen vaka sayısının 41 bin 515’e ulaştığını duyurdu.

Umman: Bin 262 yeni vaka kaydedildi
Umman Sağlık Bakanlığı salı günü, 6 kişinin daha koronavirüs sebebiyle hayatını kaybettiğini böylece ülkede kaydedilen toplam ölüm sayısının 224’e yükseldiğini duyurdu.
Bakanlık bin 262 yeni vakanın daha kaydedilmesi ile toplam vaka sayısının 48 bin 997’e yükseldiğini açıkladı. Ayrıca bin 854 kişinin daha iyileşmesi ile toplam iyileşen vaka sayısı 31 bin kişiye ulaştı.

Katar: 600 yeni vaka kaydedildi
Katar Sağlık Bakanlığı salı günü, koronavirüs sebebiyle bir kişinin daha hayatını kaybetmesi ile ülkede kaydedilen toplam ölüm sayısının 134’e yükseldiğini duyurdu.
Bakanlık, son 24 saatte, 600 yeni vakanın kaydedildiğini böylece toplam vaka sayısının 100 bin 945’e yükseldiğini açıkladı.
Ülkede bin 5 kişinin daha iyileşmesi ile toplam iyileşen hasta sayısı 94 bin kişiye yükseldi.



Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.


Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü
TT

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan Al Suud, bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de, Mısır Dışişleri ve Yurtdışındaki Mısırlılardan Sorumlu Bakanı Bedr Abdülati, Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve ABD Başkanı'nın Afrika ve Arap İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı Massad Boulos ile bir araya geldi.

Toplantıda, başta Sudan ve Libya'daki gelişmeler olmak üzere çeşitli bölgesel konular ele alındı. Taraflar ayrıca, söz konusu ülkelerde güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik ortak çabaları değerlendirdi.


Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
TT

Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, cuma günü yaptığı açıklamada, ülkesinin Pakistan'ın arabuluculuk girişimleriyle ABD ile İran arasında askerî operasyonların sona erdirilmesine yönelik bir anlaşmaya varılmasını memnuniyetle karşıladığını ifade etti.

Prens Muhammed bin Selman, Pakistan Başbakanı Muhammed Şahbaz Şerif ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde, bölgenin güvenlik ve istikrarını güçlendirecek kalıcı bir anlaşmaya ulaşılması yönündeki temennisini dile getirdi.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ise Suudi Veliaht Prensi'ne, ABD ile İran arasında mutabakat zaptına ulaşılmasını desteklemek amacıyla Krallığın gösterdiği çabalardan dolayı teşekkür etti.

Görüşmede ayrıca Suudi Arabistan ile Pakistan arasındaki ikili ilişkiler ve ortak iş birliğinin geliştirilmesi yolları ele alındı.

Öte yandan Şahbaz Şerif, sosyal medya platformu X'teki resmî hesabından yaptığı açıklamada, telefon görüşmesinin "samimi ve takdir dolu bir atmosferde" gerçekleştiğini belirterek, Prens Muhammed bin Selman'ı "İslamabad'ın tarihi barış anlaşmasının imzalanması" dolayısıyla tebrik ettiğini söyledi.

dfrg
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, geçen nisan ayında Cidde'de Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif'i karşılarken (SPA)

Pakistan Başbakanı, Suudi Veliaht Prensi'nin liderliği ile Suudi Arabistan'ın Ortadoğu'da güvenlik, istikrar ve barışı destekleme konusundaki kararlı tutumunun, bölgesel krizin aşılmasına yönelik çabalara önemli katkı sağladığını vurguladı.

Şahbaz Şerif açıklamasında, "Önümüzdeki dönemde diyalog ve diplomasinin temel yaklaşım olarak sürdürülmesi gerektiği konusunda mutabık kaldık. Aynı zamanda barış sürecini baltalamayı veya varılan uzlaşmayı engellemeyi amaçlayan girişimlere karşı en üst düzeyde teyakkuzun korunmasının önemini de değerlendirdik. Pakistan-Suudi Arabistan ilişkilerinin ulaştığı seçkin düzeyden duyduğum memnuniyeti dile getirdim. Prens Muhammed bin Selman'ın vizyonu ve liderliği doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik ortaklığın daha da güçlendirilmesi için birlikte çalışmayı sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.