ABD’nin Riyad Büyükelçisi Abizaid: ABD Suudi Arabistan’ın bölgesel ve uluslararası lider rolünü hissediyor

Riyad’daki ABD Büyükelçiliği Suudi Arabistan’ın 90. Milli Günü’nü kutlamak için yeşile büründü
Riyad’daki ABD Büyükelçiliği Suudi Arabistan’ın 90. Milli Günü’nü kutlamak için yeşile büründü
TT

ABD’nin Riyad Büyükelçisi Abizaid: ABD Suudi Arabistan’ın bölgesel ve uluslararası lider rolünü hissediyor

Riyad’daki ABD Büyükelçiliği Suudi Arabistan’ın 90. Milli Günü’nü kutlamak için yeşile büründü
Riyad’daki ABD Büyükelçiliği Suudi Arabistan’ın 90. Milli Günü’nü kutlamak için yeşile büründü

ABD’nin Riyad Büyükelçisi John Abizaid, Suudi Arabistan’ın G20 dönem başkanlığında dünyanın en müreffeh ülkelerinin liderlerine yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) sağlık ve finans üzerindeki sonuçları gibi küresel sorunları ele almak için çeşitli toplantılar yapma çağrılarıyla elde ettiği başarılarla ilerlemeye devam ettiğini söyledi.
Büyükelçi Abizaid, Suudi Arabistan’ın 2030 Vizyonu planıyla ekonomisi ve toplumunu dönüştürme amacıyla kadınları ekonomi, hükümet ve çeşitli sektörlerde liderlik pozisyonlarına ulaşmaları için güçlendirmek de dahil iddialı değişiklikler yaparak çalıştığını vurguladı.
Bu vizyonun, Suudi Arabistan’ın küresel rekabet gücü için muazzam bir potansiyele sahip olduğunun altını çizen Büyükelçi, aynı zamanda eğitim, çevre, kültür, turizm ve enerji gibi çeşitli alanlarda vatandaşlara getirilen yeniliklerin ülkenin beşeri sermayesini geliştirme ve ekonomisini çeşitlendirme konusundaki kararlılığının bir göstergesi olduğunu dile getirdi.
ABD ve Suudi Arabistan arasındaki tarihi ilişkilere değinen Abizaid, bu yıl iki ülke arasında derin bir ortaklık ve dostluğun temellerini atan Başkan Franklin D. Roosevelt ile Kral Abdulaziz Al Suud arasındaki tarihi görüşmenin 75. yıldönümü olduğunu hatırlattı.
Büyükelçi, uzun yılların ardından ABD ve Suudi Arabistan’ın ortak tehditlerle yüzleşmek, bölgesel güvenliği artırmak, iki ülke halkları arasındaki bağları güçlendirmek ve refahlarını artırmak için yan yana çalışmaya devam ettiğini ifade etti.
John Abizaid, ABD Başkanı Donald Trump, Dışişleri Bakanı Mike Pompeo ve tüm ABD’liler adına Kral Selman, Veliaht Prens Muhammed bin Selman ve Suudi halkını ülkenin 90. Milli Günü münasebetiyle tebrik etti.
ABD’nin Riyad Büyükelçisi, “Suudi Arabistan’ın kuruluşunun 90. yıldönümünde, ülkenin bölgesel güvenliği destekleme ve vatandaşları için refah elde etmede bölgesel ve uluslararası lider rolünü hissediyoruz” dedi.



Umman, Hürmüz Boğazı’nda gemilere geçici bir deniz koridoru açıyor

Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)
Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)
TT

Umman, Hürmüz Boğazı’nda gemilere geçici bir deniz koridoru açıyor

Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)
Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)

Umman Sultanlığı, dün yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı’ndan geçecek tüm gemiler için Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile yerel yetkili makamlar tarafından belirlenen koordinatlar çerçevesinde geçici bir deniz koridoru sağlandığını duyurdu.

Açıklamada, Umman’ın bu seçenek üzerinde IMO ile birlikte çalıştığı ve boğazdan geçmek isteyen gemilerin geçiş için ilgili kurumlarla koordinasyon sağlaması gerektiği belirtildi. Bu adımın, Umman’ın Hürmüz Boğazı’na ilişkin sorumluluğu ve küresel ekonomi açısından taşıdığı önem doğrultusunda, uluslararası hukuk ve deniz hukuku ilkelerine bağlılık çerçevesinde atıldığı ifade edildi.

Ayrıca söz konusu düzenlemenin, boğazda geçiş serbestisini garanti altına aldığı ve herhangi bir geçiş ücreti uygulanmadığı vurgulandı. Şarku’l Avsat’ın aldığı bilgiye göre açıklama, ABD ile İran arasında yürütülen girişimlerin ve çabaların sonucuyla uyumlu olduğu şeklinde değerlendirildi.


Suudi Arabistan, BM Güvenlik Konseyi'nde Suriye'nin egemenliğine ve toprak bütünlüğüne desteğini yineledi

Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)
Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)
TT

Suudi Arabistan, BM Güvenlik Konseyi'nde Suriye'nin egemenliğine ve toprak bütünlüğüne desteğini yineledi

Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)
Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)

Suudi Arabistan, Arap Grubu adına yaptığı açıklamada, Suriye'nin birliği, egemenliği ve toprak bütünlüğüne destek verdiğini, ayrıca Suriye devletinin ülke genelinde egemenliğini tesis etmeye yönelik çabalarını desteklediğini vurguladı.

Bu açıklama, Suudi Arabistan'ın Birleşmiş Milletler Daimi Temsilcisi Dr. Abdülaziz el-Vasıl tarafından, BM Güvenlik Konseyi'nin Suriye'deki insani ve siyasi durumu ele almak üzere düzenlediği oturumda yapıldı.

Arap Grubu, Suriye'nin teröre destek veren ülkeler listesinden çıkarılması çağrısında bulunarak, uluslararası toplumun ülkede devam eden geçiş sürecine destek vermesinin istikrarın güçlendirilmesine ve insani koşulların iyileştirilmesine katkı sağlayacağını belirtti.

Grup ayrıca, Suriye hükümetinin DEAŞ terör örgütü ve terörizmin tüm biçimleriyle mücadelesine destek verdiğini ifade ederken, bu süreçte gerekli desteğin sağlanabilmesi için uluslararası toplumun ortak çaba göstermesinin önemine dikkat çekti.

Arap Grubu, uluslararası toplumu Suriyeli sığınmacılara ev sahipliği yapan ülkelere yönelik desteği artırmaya ve genişletmeye çağırarak, bu ülkelerin insani ve ekonomik yükü tek başlarına üstlenmemesi gerektiğini vurguladı.

Öte yandan Arap Grubu, İsrail'in Suriye topraklarına yönelik tekrarlanan askeri müdahalelerini ve saldırılarını en sert ifadelerle kınadı. Bu eylemlerin Suriye'nin egemenliği ve toprak bütünlüğünün açık bir ihlali olduğu belirtildi.

Açıklamada ayrıca, İsrail'in 1974 tarihli Kuvvetlerin Ayrıştırılması Anlaşması'na tam olarak uyması, işgal altındaki Suriye toprağı Golan'dan derhal ve koşulsuz şekilde çekilmesi gerektiği yönündeki çağrı yinelendi.


Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.