Kuveyt Emiri, Ulusal Meclis oturumunu açtı ve herkesi ülkeye hizmet etmeye çağırdı

Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)
Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)
TT

Kuveyt Emiri, Ulusal Meclis oturumunu açtı ve herkesi ülkeye hizmet etmeye çağırdı

Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)
Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)

Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah, Ulusal Meclis’in on altıncı yasama döneminin ikinci olağan oturumunu açtı.
Kuveyt Emiri açılış oturumuna, Yüce Allah’a Kuveyt devleti ve halkına hizmet etmek için herkesi doğruluk ve hikmetli olmada başarı vermesi için dua ederek başladı.
Ulusal Meclis Başkanı Merzuk Ali el-Ganim ise konuşmasında, Kuveyt Emiri’nin ülkedeki çıkmazın son bulmasına katkıda bulunmak üzere yaptığı iki otorite arasında diyalog çağrısına övgüde bulundu.
Ganim, kritik sorunları çözmek için siyasi çatışma, iftira, şüphecilik ve ihanet yerine diyalog, fikir birliği ve yapıcı eleştiri ilkelerini etkinleştirmenin önemini vurguladı.
Meclis Başkanı konuşmasına şu ifadelerle devam etti;
“Uzak ve yakın tarihi okuyarak şunu söyleyebiliriz; Diyalog, fikir birliği, beyin fırtınası, nazik ve samimi sözler tüm sorunlarımızı çözmek için her zaman mükemmel bir reçeteydi. Ne siyasi çatışma, ne şüphe, ne tehdit ve ne de ihanet, sorunlarımızı çözüm yoluna koymanın başarılı bir yolu değildir. Burada açıkça söylemek istiyorum. İstisnasız hepimiz yanıldık, kibirli olmayalım. İlk oturumdan itibaren tepkiler ve çekişmeler oldu.”
Vatandaşın hak ettiği gibi yeni bir sayfa açmak için ülke kurucularının çizdiği anayasanın değişmezlerine dönülmesi gerektiğini dile getiren Ganim, “Burada açıkça söylüyorum. Siyasi istikrarı sağlamak, bazılarının iddia ettiği gibi hesap verebilirliğin olmaması anlamına gelmez. Aksine siyasi istikrar, kurucu atalarımızın ortaya koyduğu anayasal araçların sağduyulu, doğru ve akıllıca kullanılmasıyla sağlanır” dedi.
Meclis Başkanı, çok zaman, enerji ve emek harcadıklarını söyleyerek, “Peki ne kazandık? Halk hala eğitim ve sağlık konularında şikayet ediyor. Kuveytli aileler hala konut sorununa pratik çözümler bekliyor. Ekonomi ve reformu hala durağan ve petrol hala tek gelir kaynağımız ve ne yazık ki bu faydalardan habersiziz” diye konuştu.
Ganim konuşmasının sonunda, “Ertelenemeyecek ve görmezden gelinemeyecek önemli ulusal meselelerimiz için çabalarımızı birleştirmek ve bunları gerçekçi bir şekilde üstlenmek için birlik olmak hepimizin görevidir” diye konuştu.



Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.


Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü
TT

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan Al Suud, bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de, Mısır Dışişleri ve Yurtdışındaki Mısırlılardan Sorumlu Bakanı Bedr Abdülati, Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve ABD Başkanı'nın Afrika ve Arap İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı Massad Boulos ile bir araya geldi.

Toplantıda, başta Sudan ve Libya'daki gelişmeler olmak üzere çeşitli bölgesel konular ele alındı. Taraflar ayrıca, söz konusu ülkelerde güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik ortak çabaları değerlendirdi.


Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
TT

Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, cuma günü yaptığı açıklamada, ülkesinin Pakistan'ın arabuluculuk girişimleriyle ABD ile İran arasında askerî operasyonların sona erdirilmesine yönelik bir anlaşmaya varılmasını memnuniyetle karşıladığını ifade etti.

Prens Muhammed bin Selman, Pakistan Başbakanı Muhammed Şahbaz Şerif ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde, bölgenin güvenlik ve istikrarını güçlendirecek kalıcı bir anlaşmaya ulaşılması yönündeki temennisini dile getirdi.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ise Suudi Veliaht Prensi'ne, ABD ile İran arasında mutabakat zaptına ulaşılmasını desteklemek amacıyla Krallığın gösterdiği çabalardan dolayı teşekkür etti.

Görüşmede ayrıca Suudi Arabistan ile Pakistan arasındaki ikili ilişkiler ve ortak iş birliğinin geliştirilmesi yolları ele alındı.

Öte yandan Şahbaz Şerif, sosyal medya platformu X'teki resmî hesabından yaptığı açıklamada, telefon görüşmesinin "samimi ve takdir dolu bir atmosferde" gerçekleştiğini belirterek, Prens Muhammed bin Selman'ı "İslamabad'ın tarihi barış anlaşmasının imzalanması" dolayısıyla tebrik ettiğini söyledi.

dfrg
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, geçen nisan ayında Cidde'de Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif'i karşılarken (SPA)

Pakistan Başbakanı, Suudi Veliaht Prensi'nin liderliği ile Suudi Arabistan'ın Ortadoğu'da güvenlik, istikrar ve barışı destekleme konusundaki kararlı tutumunun, bölgesel krizin aşılmasına yönelik çabalara önemli katkı sağladığını vurguladı.

Şahbaz Şerif açıklamasında, "Önümüzdeki dönemde diyalog ve diplomasinin temel yaklaşım olarak sürdürülmesi gerektiği konusunda mutabık kaldık. Aynı zamanda barış sürecini baltalamayı veya varılan uzlaşmayı engellemeyi amaçlayan girişimlere karşı en üst düzeyde teyakkuzun korunmasının önemini de değerlendirdik. Pakistan-Suudi Arabistan ilişkilerinin ulaştığı seçkin düzeyden duyduğum memnuniyeti dile getirdim. Prens Muhammed bin Selman'ın vizyonu ve liderliği doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik ortaklığın daha da güçlendirilmesi için birlikte çalışmayı sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.