Kuveyt Emiri, Ulusal Meclis oturumunu açtı ve herkesi ülkeye hizmet etmeye çağırdı

Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)
Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)
TT

Kuveyt Emiri, Ulusal Meclis oturumunu açtı ve herkesi ülkeye hizmet etmeye çağırdı

Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)
Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah (KUNA)

Kuveyt Emiri Şeyh Nevvaf el-Ahmed el-Cabir es-Sabah, Ulusal Meclis’in on altıncı yasama döneminin ikinci olağan oturumunu açtı.
Kuveyt Emiri açılış oturumuna, Yüce Allah’a Kuveyt devleti ve halkına hizmet etmek için herkesi doğruluk ve hikmetli olmada başarı vermesi için dua ederek başladı.
Ulusal Meclis Başkanı Merzuk Ali el-Ganim ise konuşmasında, Kuveyt Emiri’nin ülkedeki çıkmazın son bulmasına katkıda bulunmak üzere yaptığı iki otorite arasında diyalog çağrısına övgüde bulundu.
Ganim, kritik sorunları çözmek için siyasi çatışma, iftira, şüphecilik ve ihanet yerine diyalog, fikir birliği ve yapıcı eleştiri ilkelerini etkinleştirmenin önemini vurguladı.
Meclis Başkanı konuşmasına şu ifadelerle devam etti;
“Uzak ve yakın tarihi okuyarak şunu söyleyebiliriz; Diyalog, fikir birliği, beyin fırtınası, nazik ve samimi sözler tüm sorunlarımızı çözmek için her zaman mükemmel bir reçeteydi. Ne siyasi çatışma, ne şüphe, ne tehdit ve ne de ihanet, sorunlarımızı çözüm yoluna koymanın başarılı bir yolu değildir. Burada açıkça söylemek istiyorum. İstisnasız hepimiz yanıldık, kibirli olmayalım. İlk oturumdan itibaren tepkiler ve çekişmeler oldu.”
Vatandaşın hak ettiği gibi yeni bir sayfa açmak için ülke kurucularının çizdiği anayasanın değişmezlerine dönülmesi gerektiğini dile getiren Ganim, “Burada açıkça söylüyorum. Siyasi istikrarı sağlamak, bazılarının iddia ettiği gibi hesap verebilirliğin olmaması anlamına gelmez. Aksine siyasi istikrar, kurucu atalarımızın ortaya koyduğu anayasal araçların sağduyulu, doğru ve akıllıca kullanılmasıyla sağlanır” dedi.
Meclis Başkanı, çok zaman, enerji ve emek harcadıklarını söyleyerek, “Peki ne kazandık? Halk hala eğitim ve sağlık konularında şikayet ediyor. Kuveytli aileler hala konut sorununa pratik çözümler bekliyor. Ekonomi ve reformu hala durağan ve petrol hala tek gelir kaynağımız ve ne yazık ki bu faydalardan habersiziz” diye konuştu.
Ganim konuşmasının sonunda, “Ertelenemeyecek ve görmezden gelinemeyecek önemli ulusal meselelerimiz için çabalarımızı birleştirmek ve bunları gerçekçi bir şekilde üstlenmek için birlik olmak hepimizin görevidir” diye konuştu.



Umman, Hürmüz Boğazı’nda gemilere geçici bir deniz koridoru açıyor

Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)
Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)
TT

Umman, Hürmüz Boğazı’nda gemilere geçici bir deniz koridoru açıyor

Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)
Geçici koridordan geçmek isteyen gemiler, Uluslararası Denizcilik Örgütü ile koordinasyon sağlıyor, (Umman)

Umman Sultanlığı, dün yaptığı açıklamada Hürmüz Boğazı’ndan geçecek tüm gemiler için Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile yerel yetkili makamlar tarafından belirlenen koordinatlar çerçevesinde geçici bir deniz koridoru sağlandığını duyurdu.

Açıklamada, Umman’ın bu seçenek üzerinde IMO ile birlikte çalıştığı ve boğazdan geçmek isteyen gemilerin geçiş için ilgili kurumlarla koordinasyon sağlaması gerektiği belirtildi. Bu adımın, Umman’ın Hürmüz Boğazı’na ilişkin sorumluluğu ve küresel ekonomi açısından taşıdığı önem doğrultusunda, uluslararası hukuk ve deniz hukuku ilkelerine bağlılık çerçevesinde atıldığı ifade edildi.

Ayrıca söz konusu düzenlemenin, boğazda geçiş serbestisini garanti altına aldığı ve herhangi bir geçiş ücreti uygulanmadığı vurgulandı. Şarku’l Avsat’ın aldığı bilgiye göre açıklama, ABD ile İran arasında yürütülen girişimlerin ve çabaların sonucuyla uyumlu olduğu şeklinde değerlendirildi.


Suudi Arabistan, BM Güvenlik Konseyi'nde Suriye'nin egemenliğine ve toprak bütünlüğüne desteğini yineledi

Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)
Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)
TT

Suudi Arabistan, BM Güvenlik Konseyi'nde Suriye'nin egemenliğine ve toprak bütünlüğüne desteğini yineledi

Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)
Dr. Abdülaziz el-Vasıl (arşiv - Birleşmiş Milletler)

Suudi Arabistan, Arap Grubu adına yaptığı açıklamada, Suriye'nin birliği, egemenliği ve toprak bütünlüğüne destek verdiğini, ayrıca Suriye devletinin ülke genelinde egemenliğini tesis etmeye yönelik çabalarını desteklediğini vurguladı.

Bu açıklama, Suudi Arabistan'ın Birleşmiş Milletler Daimi Temsilcisi Dr. Abdülaziz el-Vasıl tarafından, BM Güvenlik Konseyi'nin Suriye'deki insani ve siyasi durumu ele almak üzere düzenlediği oturumda yapıldı.

Arap Grubu, Suriye'nin teröre destek veren ülkeler listesinden çıkarılması çağrısında bulunarak, uluslararası toplumun ülkede devam eden geçiş sürecine destek vermesinin istikrarın güçlendirilmesine ve insani koşulların iyileştirilmesine katkı sağlayacağını belirtti.

Grup ayrıca, Suriye hükümetinin DEAŞ terör örgütü ve terörizmin tüm biçimleriyle mücadelesine destek verdiğini ifade ederken, bu süreçte gerekli desteğin sağlanabilmesi için uluslararası toplumun ortak çaba göstermesinin önemine dikkat çekti.

Arap Grubu, uluslararası toplumu Suriyeli sığınmacılara ev sahipliği yapan ülkelere yönelik desteği artırmaya ve genişletmeye çağırarak, bu ülkelerin insani ve ekonomik yükü tek başlarına üstlenmemesi gerektiğini vurguladı.

Öte yandan Arap Grubu, İsrail'in Suriye topraklarına yönelik tekrarlanan askeri müdahalelerini ve saldırılarını en sert ifadelerle kınadı. Bu eylemlerin Suriye'nin egemenliği ve toprak bütünlüğünün açık bir ihlali olduğu belirtildi.

Açıklamada ayrıca, İsrail'in 1974 tarihli Kuvvetlerin Ayrıştırılması Anlaşması'na tam olarak uyması, işgal altındaki Suriye toprağı Golan'dan derhal ve koşulsuz şekilde çekilmesi gerektiği yönündeki çağrı yinelendi.


Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.