BAE, tüm sakinlerinin Kovid-19 aşısının ilk dozunu aldığını duyurdu

Dubai’de Kovid-19’a karşı aşı olan bir adam (Reuters)
Dubai’de Kovid-19’a karşı aşı olan bir adam (Reuters)
TT

BAE, tüm sakinlerinin Kovid-19 aşısının ilk dozunu aldığını duyurdu

Dubai’de Kovid-19’a karşı aşı olan bir adam (Reuters)
Dubai’de Kovid-19’a karşı aşı olan bir adam (Reuters)

Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı rakamlara göre, ülke sakinlerin tamamına yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşıtı aşıların en az bir dozunun uygulandığını duyurdu.
Duyuru, ilk kez Güney Afrika’da tespit edilen yeni bir varyantın ortaya çıkışının ardından geldi. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) varyantı “Omikron” olarak adlandırırken aynı zamanda ‘endişe verici varyant’ olarak sınıflandırdı.
BAE sağlık yetkilileri Cuma günü yaptığı açıklamada, toplam 21 milyon 802 bin 32 doz aşı uygulandığını, BAE’de ilk dozu alanların nüfusunun yüzde 100’üne, iki dozunu alanların ise yüzde 90,18’ine ulaştığını bildirdi.
10 milyonluk bir nüfusa sahip olan BAE, sakinleri için yoğun ve hızlı bir aşı kampanyası yürüten ülkelerden biri oldu.
BAE, Çin aşısı Sinopharm ve ABD-Alman yapımı Pfizer/BioNTech’i onayladıktan sonra 2020 yılı Aralık ayında Kovid-19’a karşı aşıların uygulanması için ulusal bir kampanya başlatmıştı.
Daha sonrasında ülkede üçüncü aşı olarak, İngiliz-İsveç yapımı AstraZeneca ve ardından Rus yapımı Sputnik V aşısını onayladı.
Abu Dabi Veliaht Prensi Muhammed bin Zayed el Nahyan Ekim ayında yaptığı açıklamada, ülkesinin pandemi krizinden çıktığını belirtmiş, ülkede hayatın normale dönmeye başladığını söylemişti. BAE’de şu ana kadar 741 binden fazla virüs vakası ve 2 bin 145 can kaybı kaydedildi.
Alman şirketi BioNTech, ABD ilaç devi Pfizer ile geliştirdiği aşısının, yeni varyanta karşı sağladığı koruma seviyesini araştırdığını duyurdu. İlk kez Güney Afrika’da gözlemlenen bu varyantın ortaya çıkması ile birlikte, sınırlar kapatılmaya başladı. Birkaç Avrupa ülkesi cuma günü yaptıkları açıklamalarda Güney Afrika’dan yapılacak uçuşları askıya almaya karar verdi. Japonya dahil olmak üzere bazı ülkeler ise gelecek yolculara karantina uygulama kararı aldı.
ABD Cuma günü yaptığı açıklamada, Omikron’un keşfedilmesinin ardından, Güney Afrika bölgesindeki 8 ülkeden gelen yolculara sınırlarını kapattığını da duyurdu.
BAE cuma günü yaptığı açıklamada 29 Kasım Pazartesi itibariyle, Güney Afrika, Namibya, Lesotho, Esvatini, Zimbabve, Botsvana ve Mozambik’ten gelen yolcuların, yerli ve yabancı hava yolları ile yapılan tüm uçuşlarının ve bu ülkelerden aktarma yaparak gelen yolcuların girişlerinin askıya alınacağını duyurdu.
BAE’nin aldığı kararlar, ülkeye gelmeden önceki 14 günlük sürede bu ülkelerde bulunan yolcuların BAE’ye girişlerinin askıya alınmasını aynı zamanda BAE’den bu ülkelere yolcu taşınmasına izin verilmesini kapsıyor.



Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.


Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü
TT

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan Al Suud, bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de, Mısır Dışişleri ve Yurtdışındaki Mısırlılardan Sorumlu Bakanı Bedr Abdülati, Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve ABD Başkanı'nın Afrika ve Arap İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı Massad Boulos ile bir araya geldi.

Toplantıda, başta Sudan ve Libya'daki gelişmeler olmak üzere çeşitli bölgesel konular ele alındı. Taraflar ayrıca, söz konusu ülkelerde güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik ortak çabaları değerlendirdi.


Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
TT

Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, cuma günü yaptığı açıklamada, ülkesinin Pakistan'ın arabuluculuk girişimleriyle ABD ile İran arasında askerî operasyonların sona erdirilmesine yönelik bir anlaşmaya varılmasını memnuniyetle karşıladığını ifade etti.

Prens Muhammed bin Selman, Pakistan Başbakanı Muhammed Şahbaz Şerif ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde, bölgenin güvenlik ve istikrarını güçlendirecek kalıcı bir anlaşmaya ulaşılması yönündeki temennisini dile getirdi.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ise Suudi Veliaht Prensi'ne, ABD ile İran arasında mutabakat zaptına ulaşılmasını desteklemek amacıyla Krallığın gösterdiği çabalardan dolayı teşekkür etti.

Görüşmede ayrıca Suudi Arabistan ile Pakistan arasındaki ikili ilişkiler ve ortak iş birliğinin geliştirilmesi yolları ele alındı.

Öte yandan Şahbaz Şerif, sosyal medya platformu X'teki resmî hesabından yaptığı açıklamada, telefon görüşmesinin "samimi ve takdir dolu bir atmosferde" gerçekleştiğini belirterek, Prens Muhammed bin Selman'ı "İslamabad'ın tarihi barış anlaşmasının imzalanması" dolayısıyla tebrik ettiğini söyledi.

dfrg
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, geçen nisan ayında Cidde'de Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif'i karşılarken (SPA)

Pakistan Başbakanı, Suudi Veliaht Prensi'nin liderliği ile Suudi Arabistan'ın Ortadoğu'da güvenlik, istikrar ve barışı destekleme konusundaki kararlı tutumunun, bölgesel krizin aşılmasına yönelik çabalara önemli katkı sağladığını vurguladı.

Şahbaz Şerif açıklamasında, "Önümüzdeki dönemde diyalog ve diplomasinin temel yaklaşım olarak sürdürülmesi gerektiği konusunda mutabık kaldık. Aynı zamanda barış sürecini baltalamayı veya varılan uzlaşmayı engellemeyi amaçlayan girişimlere karşı en üst düzeyde teyakkuzun korunmasının önemini de değerlendirdik. Pakistan-Suudi Arabistan ilişkilerinin ulaştığı seçkin düzeyden duyduğum memnuniyeti dile getirdim. Prens Muhammed bin Selman'ın vizyonu ve liderliği doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik ortaklığın daha da güçlendirilmesi için birlikte çalışmayı sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.