Süper Lig'de en fazla yer alan dördüncü takım: MKE Ankaragücü

Fotoğraf (AA)
Fotoğraf (AA)
TT

Süper Lig'de en fazla yer alan dördüncü takım: MKE Ankaragücü

Fotoğraf (AA)
Fotoğraf (AA)

Ligin 64 yıllık tarihinde Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'tan sonra en fazla maça çıkan takım olan başkent temsilcisi, 53. kez Süper Lig'de mücadele edecek. Spor Toto Süper Lig'de 2022-2023 sezonunda mücadele edecek MKE Ankaragücü, "Üç büyüklerden" sonra lig tarihinin en fazla maça çıkan takımı unvanını elinde bulunduruyor.
Sarı-lacivertli kulüp, bir yıl aradan sonra tekrar Süper Lig'de yer almanın heyecanını yaşıyor. Ligin en tecrübeli kulüplerinden biri olan MKE Ankaragücü, yarın karşılaşacağı Arabam.com Konyaspor maçıyla, 65. sezonuna başlayan Türkiye'nin en üst düzey futbol liginde 53. kez yer alacak.
Futbolun "Üç büyükleri" olarak adlandırılan Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'tan sonra Süper Lig'de en fazla yer alan takım olarak dikkati çeken sarı-lacivertliler, 1710 maça çıktı.

Puan sıralamasında 7. sırada
MKE Ankaragücü, lig tarihinde bugüne dek mücadele etmiş 73 kulüp arasında en fazla puan toplayan 7. takım konumunda bulunuyor.
52 sezonda 538 galibiyet, 493 beraberlik, 679 yenilgi alan sarı-lacivertliler, 1870 puan topladı. MKE Ankaragücü rakip fileleri 1958 kez havalandırırken, kalesinde 2284 gol gördü.

5 kez küme düştü
MKE Ankaragücü, Süper Lig tarihinde 5 kez küme düşme üzüntüsü yaşadı.
Sarı-lacivertliler, 1967-1968, 1975-1976, 1977-1978, 2011-2012 ve 2020-2021'de bir alt lige düşmekten kurtulamadı.
MKE Ankaragücü'nün "en"leri

Sezon: 53. sezonu
En iyi derecesi: 4. (4 kez)
En kötü derecesi: 5 kez küme düştü.
En farklı skorlu galibiyeti: 8-0 (Konyaspor)
En farklı skorlu yenilgisi: 8-0 (Galatasaray ve Bursaspor)
En gollü maçı: 7-2 (Gençlerbirliği), 6-3 (Kayserispor), 8-1 (Antalyaspor), 2-7 (Sakaryaspor)



Faslı Hakimi tecavüz suçlamalarıyla yargılandığı davada temyiz başvurusunda bulundu

Fas Milli Takımı'nın yıldız futbolcusu Achraf Hakimi (AFP)
Fas Milli Takımı'nın yıldız futbolcusu Achraf Hakimi (AFP)
TT

Faslı Hakimi tecavüz suçlamalarıyla yargılandığı davada temyiz başvurusunda bulundu

Fas Milli Takımı'nın yıldız futbolcusu Achraf Hakimi (AFP)
Fas Milli Takımı'nın yıldız futbolcusu Achraf Hakimi (AFP)

Fas Milli Takımı'nın yıldızı Achraf Hakimi, hakkında verilen tecavüz suçlamasıyla yargılanma kararının istinaf mahkemesi tarafından onanmasının ardından Fransa Yargıtayına temyiz başvurusunda bulundu. Konuya yakın bir kaynak, cuma günü AFP'ye yaptığı açıklamada başvuruyu doğruladı.

Versailles İstinaf Mahkemesi, 19 Haziran'da Fas Milli Takımı ve Paris Saint-Germain forması giyen 27 yaşındaki futbolcunun, 2023 yılında işlendiği iddia edilen tecavüz suçlamasıyla ceza mahkemesinde yargılanmasına karar vermişti. Hakimi ise suçlamaları başından beri defalarca reddetti.

Karar, Hakimi'nin Fas Milli Takımı kaptanı olarak 2026 FIFA Dünya Kupası'nda mücadele ettiği dönemde açıklandı. Fas Milli Takımı, C Grubu'nu lider Brezilya ile aynı puanda, averajla ikinci sırada tamamlayarak son 32 turuna yükseldi.

Versailles İstinaf Mahkemesi'nin kararının ardından Hakimi, X hesabından yaptığı paylaşımda, "Bu sonucu en başından beri bekliyordum. Sonunda konuşabileceğim." ifadelerini kullandı.

Hakimi'nin avukatı Fanny Collin, Fransız yargı sisteminin hukuk ve ceza davalarındaki en yüksek temyiz mercii olan Yargıtay'a yapılan başvuru hakkında yorum yapmayı reddetti.

Collin, haziran ayı ortasında yaptığı açıklamada ise müvekkilinin "savunmasında son derece kararlı olduğunu" ve "söyleyecek çok şeyi bulunduğunu" belirtmişti.

Soruşturma, Şubat 2023'te o dönem 24 yaşında olan bir kadının, Paris'in güneydoğusundaki Val-de-Marne bölgesinde polise başvurarak Hakimi'nin kendisine tecavüz ettiğini öne sürmesiyle başlamıştı.

Polis kaynaklarına göre şikâyetçi kadın, Hakimi ile Ocak 2023'te Instagram üzerinden tanıştığını ve futbolcunun çağırdığı bir taksiyle evine gittiğini ifade etti.

Kadın, Hakimi'nin rızası dışında kendisini öptüğünü, uygunsuz şekilde dokunduğunu ve ardından kendisine tecavüz ettiğini iddia etti.

Şikâyetçi kadının avukatı Rachel-Flore Pardo ise "Bu davada bugüne kadar verilen tüm kararlar müvekkilim lehine oldu. Adaletin sağlanması için sonuna kadar mücadele edecek." ifadelerini kullandı.


Mısır, nefes kesen maçta İran'la berabere kalarak “Yedinci Grup”ta ikinciliği kaptı

Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)
Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)
TT

Mısır, nefes kesen maçta İran'la berabere kalarak “Yedinci Grup”ta ikinciliği kaptı

Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)
Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)

Mısır, Dünya Kupası G Grubu son maçında İran ile 1-1 berabere kalarak tarihinde ilk kez ikinci tura yükseldi. Grubun diğer maçında Belçika, Yeni Zelanda'yı 5-1 mağlup ederek Mısır'ın önünde averajla liderliğe yükseldi.

Turnuvaya dördüncü kez katılan ve grup aşamasının ikinci maçında Yeni Zelanda'yı yenerek Dünya Kupası tarihindeki ilk galibiyetini alan Mısır, bu sonuçla puanını 5'e çıkardı. İran 3 beraberlikle 3 puanda kalırken, Yeni Zelanda ise 1 puanla grubu son sırada tamamladı.

Mısır, turnuvada ilk kez boy gösteren Mahmut Sabir’in golüyle 5. dakikada öne geçti. İran kalecisi Alirıza Beiranvand’dan dönen topu takip eden Sabir, sol ayağıyla yaptığı sert vuruşla topu ağlara gönderdi.

Bu golden 6 dakika sonra savunma oyuncusu Muhammed Abdülmünim'in hatasıyla Mehdi Taremi yerde kaldı ve İran penaltı kazandı. Ancak kaleci Mustafa Şubeyr, penaltı vuruşunda gole izin vermedi.

Dünya Kupası'na yedinci kez katılan İran, 14. dakikada Ramin Rezaiyan ile eşitliği yakaladı. Şubeyr'den dönen sert şutu iyi takip eden Rezaiyan, topu filelerle buluşturdu.

Uzatma dakikalarında Şüca Halilzade ile fileleri havalandıran İran'ın golü, VAR incelemesinin ardından ofsayt gerekçesiyle iptal edildi.

Bu sonuçların ardından Belçika ile aynı puana ulaşan ancak averajla ikinci sırada yer alan Mısır tur atlarken, İran ve Yeni Zelanda şampiyonaya veda etti.


Mısır, Dünya Kupası'nda son 32 turuna yükseldi

Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)
Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)
TT

Mısır, Dünya Kupası'nda son 32 turuna yükseldi

Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)
Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)

2026 FIFA Dünya Kupası'nda Mısır, İngiltere, Portekiz, Gana ve Paraguay, H Grubu'ndaki son hafta maçlarının cuma günü tamamlanmasının ardından sahaya çıkmadan son 32 turuna yükselmeyi garantiledi.

İspanya'nın Uruguay'ı 1-0 mağlup etmesi ve Yeşil Burun Adaları ile Suudi Arabistan'ın golsüz berabere kalması sonucunda Uruguay, grubunu yalnızca 2 puanla üçüncü sırada tamamladı.

Bu sonuçla birlikte A Grubu üçüncüsü Güney Kore (3 puan), C Grubu üçüncüsü İskoçya (3 puan), H Grubu üçüncüsü Uruguay (2 puan) ve I Grubu üçüncüsü Senegal'in (3 puan), puanını 4'e çıkaran Mısır, İngiltere, Portekiz, Gana ve Paraguay'ı geride bırakma ihtimali kalmadı.

Böylece Mısır, 1934, 1990 ve 2018'in ardından katıldığı dördüncü Dünya Kupası'nda tarihinde ilk kez eleme aşamasına yükselmeyi başardı.

FIFA'nın turnuvaya katılan takım sayısını 32'den 48'e çıkarmasıyla birlikte, eleme aşamasına ilk kez son 32 turu eklendi. Bu turda 12 grubun ilk iki sırasında yer alan takımların yanı sıra, grup üçüncüleri arasındaki en iyi sekiz ekip de mücadele etme hakkı kazanıyor.

Söz konusu beş takım son 32 turunu garantilemiş olsa da rakipleri grup aşamasının cumartesi günü tamamlanmasının ardından belli olacak.

Bu ekipler arasında grup maçlarını tamamlayan tek takım Paraguay olurken, Mısır, İngiltere, Portekiz ve Gana'nın grup aşamasında oynayacağı birer karşılaşma daha bulunuyor.