Körfez ülkelerinde koronavirüs tablosu: Umman ve Bahreyn’de son 24 saatte koronavirüs kaynaklı ölüm yaşanmadı

Suudi Arabistan’da ihtiyati tedbirlere dikkat ederek hizmet veren bir işletme (Fotoğraf: Beşir Salih)
Suudi Arabistan’da ihtiyati tedbirlere dikkat ederek hizmet veren bir işletme (Fotoğraf: Beşir Salih)
TT

Körfez ülkelerinde koronavirüs tablosu: Umman ve Bahreyn’de son 24 saatte koronavirüs kaynaklı ölüm yaşanmadı

Suudi Arabistan’da ihtiyati tedbirlere dikkat ederek hizmet veren bir işletme (Fotoğraf: Beşir Salih)
Suudi Arabistan’da ihtiyati tedbirlere dikkat ederek hizmet veren bir işletme (Fotoğraf: Beşir Salih)

Suudi Arabistan, geçtiğimiz Nisan ayından bu yana en düşük yeni tip koronavirüs (Kovid-19) vaka sayısı kaydetmeye devam etmesine rağmen salgının yayılmasını önlemek için tedbirleri yoğunlaştırdı.
Sağlık Bakanlığı, insanları mevsimsel grip aşısı yaptırmaya çağırırken, maske takılmasına önem verilmesi için geniş bir farkındalık kampanyası da başlattı.
Bakanlık tarafından dün yapılan açıklamada, son 24 saatte 249 kişide daha koronavirüs tespit edildiğini ve ülkedeki toplam vaka sayısının 357 bin 842’ye çıktığını bildirdi.
Açıklamada, 24 saatte 12 kişinin hayatını kaybetmesiyle toplam can kaybının 5 bin 919’a yükseldiği ifade edildi.
337’si son bir günde olmak üzere ülkede şu ana kadar 347 bin 513 kişinin iyileştiği bilgisi verilen açıklamada, 632’si ağır hasta olan 4 bin 440 aktif vaka olduğu da belirtildi.

Umman
Umman Sağlık Bakanlığı, son 24 saatte ülke genelinde koronavirüsten ölüm kaydedilmediğini, ilk virüs vakasının görüldüğü tarihten itibaren bugüne kadar toplam bin 430 kişinin salgından öldüğünü açıkladı.
Bakanlık, son 24 saatte 237 yeni vaka kaydedildiğini ve ülkedeki toplam vaka sayısının 124 bin 145 olduğunu bildirdi.
Açıklamaya göre Umman’da toplam iyileşen hasta sayısı ise 115 bin 613’e yükselirken, iyileşme oranı ise yüzde 93,1’e çıktı.

Bahreyn
Bahreyn Sağlık Bakanlığı, 24 saatte yapılan testler sonucu 181 yeni vaka tespit edildiğini ve ülkedeki toplam vaka sayısının 87 bini aştığını açıkladı.
27 Kasım’dan bu yana yeni ölüm kaydedilmeyen ülkede toplam can kaybı sayısı 341 olarak bildirildi.
216’sı son bir günde olmak üzere ülkede şu ana kadar 85 bin 357 kişi iyileşti.

BAE
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Sağlık ve Toplum Koruma Bakanlığı, son 24 saat içerisinde bin 285 kişide daha koronavirüs tespit edildiğini ve ülkedeki toplam vaka sayısının 171 bin 434’e yükseldiğini bildirdi.
Bakanlık tarafından dün yapılan açıklamada, son 24 saatte 4 kişinin daha koronavirüs nedeniyle hayatını kaybetmesi sonucu ülkedeki toplam ölü sayısının 580’e yükseldiği belirtildi.
Açıklamada ayrıca 713’ü son bir günde olmak üzere şu ana kadar toplam 156 bin 380 kişinin iyileştiği bilgisi yer aldı.

Kuveyt
Kuveyt Sağlık Bakanlığı, son 24 saatte 268 kişinin daha koronavirüse yakalanmasıyla ülkedeki toplam vaka sayısının 143 bin 260’a yükseldiğini duyurdu.
Kuveyt resmi haber ajansı KUNA’ya göre Sağlık Bakanlığı Sözcüsü Dr. Abdullah es-Sened dün yaptığı açıklamada, 24 saatte 1 kişinin daha hayatını kaybetmesiyle ülkedeki toplam can kaybının 882’ye çıktığını belirtti.

Katar
Katar Sağlık Bakanlığı, son 24 saat içinde yeni teyit edilmiş 255 vaka kaydetti.
Sağlık Bakanlığı, 207’si son bir günde olmak üzere ülkede şimdiye kadar 136 bin 513 kişinin iyileştiğini de bildirdi.



Suudi Arabistan, Katar ve Mısır bölgedeki son gelişmeleri görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan, Katar Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdulrahman bin Casim ve Mısır Dışişleri Bakanı Dr. Bedr Abdulati, (Şarku’l Avsat)
Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan, Katar Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdulrahman bin Casim ve Mısır Dışişleri Bakanı Dr. Bedr Abdulati, (Şarku’l Avsat)
TT

Suudi Arabistan, Katar ve Mısır bölgedeki son gelişmeleri görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan, Katar Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdulrahman bin Casim ve Mısır Dışişleri Bakanı Dr. Bedr Abdulati, (Şarku’l Avsat)
Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan, Katar Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdulrahman bin Casim ve Mısır Dışişleri Bakanı Dr. Bedr Abdulati, (Şarku’l Avsat)

Suudi Arabistan, Katar ve Mısır, bölgesel güvenlik ve istikrarı sağlayacak kapsamlı çözümlere ulaşmak ve müzakere sürecini başarıya ulaştırmak için ortak çabaların artırılmasının önemini vurguladı. Üç ülkenin dışişleri bakanları arasında gerçekleşen telefon görüşmelerinde bölgesel gelişmeler ele alınırken, İran’ın Bahreyn’i hedef alan saldırıları ve deniz ulaşımına yönelik tehditler kınandı.

Şarku’l Avsat’ın SPA’dan aktardığına göre Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Prens Faysal bin Ferhan, Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Şeyh Muhammed bin Abdurrahman ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde son gelişmeleri değerlendirdi. Taraflar, İran’ın Bahreyn’e saldırılarını ve deniz seyrüseferine yönelik tehditleri kınadıklarını belirttiler.

Prens Faysal bin Ferhan'ın, Şeyh Muhammed bin Abdurrahman'dan aldığı telefonla gerçekleşen söz konusu görüşmede taraflar, ABD-İran mutabakatına bağlı kalmanın önemine dikkat çekerek, müzakere sürecinin başarılı olması ve bölgenin güvenliği ile istikrarını sağlayacak  kapsamlı çözümlere ulaşılması için daha çok çaba gösterilmesi gerektiği konusunda mutabık kaldılar.

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı, daha sonra Mısırlı mevkidaşı Dr. Bedr Abdülati ile de bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. SPA'nın haberine göre bu görüşmede de İran'ın Bahreyn'i hedef alan saldırıları ve deniz ulaşımına yönelik tehditler kınandı. Bakanlar, gerilimin durdurulması ve bölgenin barış ve güvenliğini korumak adına müzakere sürecine geri dönülmesi için ortak çabaların yoğunlaştırılmasının önemini vurguladılar.

Öte yandan, Prens Faysal bin Ferhan daha öncesinde Moritanya Dışişleri, İşbirliği ve Yurtdışındaki Moritanyalılar Bakanı Muhammed Salim Veled Merzuk ile bir telefon görüşmesi yaparak, güncel gelişmeleri ve ortak ilgi alanına giren konuları ele aldı.


İran saldırısı Kuveyt ve Bahreyn'i hedef aldı

Kuveyt Şehri, Salmiya bölgesinde, Körfez’in karşı tarafından (AFP)
Kuveyt Şehri, Salmiya bölgesinde, Körfez’in karşı tarafından (AFP)
TT

İran saldırısı Kuveyt ve Bahreyn'i hedef aldı

Kuveyt Şehri, Salmiya bölgesinde, Körfez’in karşı tarafından (AFP)
Kuveyt Şehri, Salmiya bölgesinde, Körfez’in karşı tarafından (AFP)

Kuveyt ordusu, bugün erken saatlerde yaptığı açıklamada, "düşman füze ve insansız hava aracı (İHA) saldırılarının" hava savunma sistemleri tarafından püskürtüldüğünü duyurdu. Öte yandan, ABD'nin İran'a yönelik yeni hava saldırıları düzenlediğini açıklamasının ardından Bahreyn'de alarm sirenleri çaldı.

Kuveyt Genelkurmay Başkanlığı X platformu üzerinden yaptığı açıklamada, "Kuveyt hava savunma sistemleri şu anda düşman füze ve İHA saldırılarını başarıyla karşılamaktadır" ifadelerini kullandı.

Bahreyn'de ise İçişleri Bakanlığı'nın açıklamasına göre ülke genelinde alarm sirenleri devreye girdi. Bakanlık, vatandaşlara sakin olmaları, en yakın güvenli bölgeye gitmeleri ve gelişmeleri yalnızca resmi kanallar üzerinden takip etmeleri çağrısında bulundu.

Şarku’l Avsat’ın İran Devrim Muhafızları'na yakınlığıyla bilinen Tesnim Haber Ajansı’ndan aktardığına göre Devrim Muhafızları Deniz ve Hava Kuvvetleri', ABD'nin son hava saldırılarına misilleme olarak Kuveyt ve Bahreyn'e yönelik füze ve İHA operasyonları düzenledi.


Körfez İşbirliği Konseyi, Umman'ın Hürmüz Boğazı'nda deniz koridoru açacağını duyurmasını memnuniyetle karşıladı

Körfez İşbirliği Konseyi, Umman'ın Hürmüz Boğazı'nda deniz koridoru açacağını duyurmasını memnuniyetle karşıladı
TT

Körfez İşbirliği Konseyi, Umman'ın Hürmüz Boğazı'nda deniz koridoru açacağını duyurmasını memnuniyetle karşıladı

Körfez İşbirliği Konseyi, Umman'ın Hürmüz Boğazı'nda deniz koridoru açacağını duyurmasını memnuniyetle karşıladı

Körfez İşbirliği Konseyi (KİK) Genel Sekreteri Casim Muhammed el-Budeyvi, Umman Sultanlığı'nın, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ile koordinasyon içinde Hürmüz Boğazı'nda geçici bir deniz koridoru oluşturacağını açıklamasını memnuniyetle karşıladı. Söz konusu koridorun, bölgede mahsur kalan 11 binden fazla denizcinin tahliyesine yardımcı olması amaçlanıyor.

El-Budeyvi, bugün yayımlanan açıklamasında ayrıca İran'ın Hürmüz Boğazı'ndaki seyrüsefer serbestisini tehdit ettiğini belirterek bu tutumu kınadı.

Öte yandan Birleşik Arap Emirlikleri Dışişleri Bakanı Şeyh Abdullah bin Zayid, İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi ile yaptığı telefon görüşmesinde, ABD ile İran arasında varılan anlaşmanın tüm maddelerine eksiksiz uyulmasının ve Hürmüz Boğazı başta olmak üzere deniz ulaşım yollarının güvenliğinin korunmasının gerekli olduğunu vurguladı.

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ise Orta Doğu'daki savaşın ardından İran'da nükleer silah geliştirilmediğinden emin olunabilmesi için "son derece kapsamlı" bir doğrulama ve denetim mekanizmasının uygulanması gerektiğini belirtti.

Cumhurbaşkanı Avn: Lübnan, Körfez ülkeleriyle en iyi ilişkileri sürdürmeye kararlıdır

Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn, Körfez İşbirliği Konseyi Genel Sekreterliği'nin, Lübnan ve halkına mevcut zorluklarla mücadelede destek veren açıklamasını memnuniyetle karşıladığını belirterek bunun, Lübnan ile Körfez ülkeleri arasındaki köklü ve kardeşlik bağlarının bir yansıması olduğunu ifade etti.

Avn, KİK ülkelerinin Lübnan'ın güvenliği, istikrarı ve toprak bütünlüğünün korunmasına verdiği önemi vurgulamasını, reform sürecine ve devlet kurumlarının güçlendirilmesine yönelik desteğini takdir etti. Bu desteğin, Lübnan halkının güçlü, etkin ve adil bir devlet beklentilerine katkı sağlayacağını söyledi.

Cumhurbaşkanı Avn ayrıca, KİK ülkelerinin Lübnan devletinin egemenliğini ülkenin tamamına yayması ve silahların yalnızca meşru devlet kurumlarının elinde bulunması yönündeki çağrısını memnuniyetle karşıladığını belirtti. Avn, bunun Lübnan Anayasası ile başta Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi'nin 1701 sayılı kararı olmak üzere ilgili uluslararası kararlar ve Lübnan hükümetinin bu konuda aldığı kararlarla uyumlu olduğunu ifade etti.