Suudi Arabistan’da koronavirüs vaka sayıları artıyor

Umman, Kovid-19 aşısını işe dönmek için şart koşuyor

Suudi Arabistan, 5 yaş ve üzeri çocuklar için yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısını uygulamaya başladı (SPA)
Suudi Arabistan, 5 yaş ve üzeri çocuklar için yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısını uygulamaya başladı (SPA)
TT

Suudi Arabistan’da koronavirüs vaka sayıları artıyor

Suudi Arabistan, 5 yaş ve üzeri çocuklar için yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısını uygulamaya başladı (SPA)
Suudi Arabistan, 5 yaş ve üzeri çocuklar için yeni tip koronavirüs (Kovid-19) aşısını uygulamaya başladı (SPA)

Suudi Arabistan Sağlık Bakanlığı Pazartesi günü, son dört ayın en yüksek günlük koronavirüs vaka sayısına ulaşıldığını açıkladı. Bakanlık, dün vaka sayısının 524’e ulaşarak yeni tip koronavirüse (Kovid-19) bağlı vaka oranlarında üst üste yedi gün içinde yeni bir rekor kaydedildiğini duyurdu.
Bakanlık açıklamasında, son 24 saatte bir kişinin daha yaşamını yitirdiği, 142 kişinin sağlığına kavuştuğu ve ülkede ilk vakanın ortaya çıkmasından bu yana toplam vaka sayısının 553 bin 319’a ulaştığı belirtildi.
Başkent Riyad, 164 yeni vaka ile Suudi Arabistan şehirleri arasında günlük vaka sayısı açısından zirvede yer alırken onu 102’şer vaka ile Mekke ve Cidde, 23 vaka ile Medine, 4 vaka ile Rebiğ ve el-Ula ve 3 vaka ile Halis, Bureyde, Hamis Muşayt ve Yenbu şehirleri takip ediyor.
Suudi Arabistan, koronavirüse karşı en büyük aşılama kampanyasını başlatırken, pandeminin başlangıcından bu yana ülkenin dört bir yanındaki 587’den fazla aşı merkezinde 49 milyon 800 bin kişi aşı oldu. Ülkede tek doz aşı yaptıranların oranı yüzde 70,6’ya (24 milyon 964 bin kişi) ulaşırken, iki doz aşı yaptıranların oranı da yüzde 65,33 (23 milyon 89 bin kişi) olduğu kaydedildi.
Sağlık Bakanlığı resmi Twitter hesabı üzerinden paylaştığı gönderisinde, maske takmak, aşılamanın iki doz ile hızlandırılması, güçlendirici (rapel) doz ile bağışıklığın güçlendirilmesi, ellerin sık sık sterilize edilmesi, tokalaşmamak, mekanların havalandırılması, Tawakkalna uygulaması şartlarına göre karantina ve izolasyon zorunluluğu, salgına bağlı semptomlar ortaya çıktığında başkalarıyla temas etmemek ve önleyici protokollerin ihlallerinin yetkili makamlara bildirilmesinin gereklilik haline geldiğine işaret etti.
Suudi Arabistan’ın, özellikle sağlık koşullarına uygun olarak 5 yaş ve üzeri çocukları aşılamaya dahil etmesi ve aşının yaygınlaştırılması dikkat çekiyor. Aynı zamanda Sağlık Bakanlığı, vatandaşlara her gün uyarılarda bulunurken, endişe verici varyant olarak sınıflandırılan Omikron’un şu anda dünya çapında 115 ülkede görüldüğünü, yüzdesinin giderek arttığını ve birçok ülkede yaygınlaştığını açıkladı.

Umman’dan yeni karar
Öte yandan Umman yönetimi, Kovid-19 aşı sertifikası olmayan veya aşılanmasına engel bir sağlık sorunu olduğuna dair raporu olmayan çalışanların iş yerlerine alınmamasına karar verdi.
Umman Çalışma Bakanlığı, Umman Haber Ajansı tarafından Pazartesi günü yayınlanan genelgede, bu adımın, salgınla mücadele kapsamında çalışanların ve ülkedeki tüm vatandaşların hayatlarına koruma bağlamında atıldığını bildirdi.
Bakanlık, her işçinin işverenine, ülkedeki onaylanmış koronavirüse karşı geliştirilen aşılardan birinden iki doz aldığını kanıtlayan bir aşı sertifikası vermesini veya bu aşıların alınmasını engelleyen sağlık koşullarının varlığını kanıtlayan bir sağlık raporu vermesini talep etti.
Bakanlık son olarak, aşı olmayan tüm personele, ailelerini, iş arkadaşlarını ve toplumu korumaları ve bu virüse yakalanma risklerini azaltmaları için aşı olma çağrısında bulunuldu.



Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
TT

Katar: Ras Laffan'daki bir fabrikada meydana gelen patlamada 54 kişi yaralandı ve 18 kişi kayıp

Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)
Katar'ın sıvılaştırılmış doğal gaz üretiminin ana merkezi olan Ras Laffan Sanayi Şehri (AFP)

Katar İçişleri Bakanlığı, dün gece yaptığı açıklamada, başkent Doha'nın kuzeyinde bulunan ve ülkenin başlıca sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) işleme merkezi olan Ras Laffan bölgesindeki bir fabrikada meydana gelen iç patlama sonucu çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.

Bakanlık tarafından bu sabaha karşı yayımlanan açıklamada, işletmede meydana gelen teknik bir arızadan kaynaklanan olayda, herhangi bir tehlikeli sızıntının yaşanmadığı belirtildi. Şarku’l Avsat’ın açıklamadan aktardığına göre patlama sonucunda en az 54 kişi yaralanırken, 18 kişinin de kayıp.

Öte yandan, QatarEnergy, Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde yer alan ve ülkenin iç gaz ihtiyacını karşılamak amacıyla kullanılan Barzan tesisinde operasyonların başlatılması sırasında meydana gelen olayın ardından çıkan yangının kontrol altına alındığını açıkladı.

Şirketten yapılan açıklamada, işletme sürecinde yaşanan kazanın tesiste patlama ve yangına yol açtığı belirtilirken, acil durum müdahale ekiplerinin derhal bölgeye sevk edildiği ve yangının kısa sürede çevrelenerek kontrol altına alındığı ifade edildi.


Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü
TT

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan, Mısır, Türkiye dışişleri bakanları ile Boulos, Sudan ve Libya'daki durumu görüştü

Suudi Arabistan Dışişleri Bakanı Faysal bin Ferhan Al Suud, bugün Mısır'ın başkenti Kahire'de, Mısır Dışişleri ve Yurtdışındaki Mısırlılardan Sorumlu Bakanı Bedr Abdülati, Türkiye Dışişleri Bakanı Hakan Fidan ve ABD Başkanı'nın Afrika ve Arap İşlerinden Sorumlu Kıdemli Danışmanı Massad Boulos ile bir araya geldi.

Toplantıda, başta Sudan ve Libya'daki gelişmeler olmak üzere çeşitli bölgesel konular ele alındı. Taraflar ayrıca, söz konusu ülkelerde güvenlik ve istikrarın sağlanmasına yönelik ortak çabaları değerlendirdi.


Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
TT

Suudi Arabistan'dan bölgesel istikrar için kalıcı barış vurgusu

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman ile Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif (Suudi Arabistan Dışişleri Bakanlığı)

Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, cuma günü yaptığı açıklamada, ülkesinin Pakistan'ın arabuluculuk girişimleriyle ABD ile İran arasında askerî operasyonların sona erdirilmesine yönelik bir anlaşmaya varılmasını memnuniyetle karşıladığını ifade etti.

Prens Muhammed bin Selman, Pakistan Başbakanı Muhammed Şahbaz Şerif ile gerçekleştirdiği telefon görüşmesinde, bölgenin güvenlik ve istikrarını güçlendirecek kalıcı bir anlaşmaya ulaşılması yönündeki temennisini dile getirdi.

Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ise Suudi Veliaht Prensi'ne, ABD ile İran arasında mutabakat zaptına ulaşılmasını desteklemek amacıyla Krallığın gösterdiği çabalardan dolayı teşekkür etti.

Görüşmede ayrıca Suudi Arabistan ile Pakistan arasındaki ikili ilişkiler ve ortak iş birliğinin geliştirilmesi yolları ele alındı.

Öte yandan Şahbaz Şerif, sosyal medya platformu X'teki resmî hesabından yaptığı açıklamada, telefon görüşmesinin "samimi ve takdir dolu bir atmosferde" gerçekleştiğini belirterek, Prens Muhammed bin Selman'ı "İslamabad'ın tarihi barış anlaşmasının imzalanması" dolayısıyla tebrik ettiğini söyledi.

dfrg
Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, geçen nisan ayında Cidde'de Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif'i karşılarken (SPA)

Pakistan Başbakanı, Suudi Veliaht Prensi'nin liderliği ile Suudi Arabistan'ın Ortadoğu'da güvenlik, istikrar ve barışı destekleme konusundaki kararlı tutumunun, bölgesel krizin aşılmasına yönelik çabalara önemli katkı sağladığını vurguladı.

Şahbaz Şerif açıklamasında, "Önümüzdeki dönemde diyalog ve diplomasinin temel yaklaşım olarak sürdürülmesi gerektiği konusunda mutabık kaldık. Aynı zamanda barış sürecini baltalamayı veya varılan uzlaşmayı engellemeyi amaçlayan girişimlere karşı en üst düzeyde teyakkuzun korunmasının önemini de değerlendirdik. Pakistan-Suudi Arabistan ilişkilerinin ulaştığı seçkin düzeyden duyduğum memnuniyeti dile getirdim. Prens Muhammed bin Selman'ın vizyonu ve liderliği doğrultusunda iki ülke arasındaki ekonomik ortaklığın daha da güçlendirilmesi için birlikte çalışmayı sürdürmeyi sabırsızlıkla bekliyorum" ifadelerini kullandı.