Paris, Dünya Kupası maçlarını göstermeme boykotuna katıldı

Lille, Bordeaux ve Marsilya, maçları büyük ekranda göstermeme kararı alan diğer Fransız şehirleri arasında

Fransızlar 2018'de Dünya Kupası zaferini kutluyor (Reuters)
Fransızlar 2018'de Dünya Kupası zaferini kutluyor (Reuters)
TT

Paris, Dünya Kupası maçlarını göstermeme boykotuna katıldı

Fransızlar 2018'de Dünya Kupası zaferini kutluyor (Reuters)
Fransızlar 2018'de Dünya Kupası zaferini kutluyor (Reuters)

Paris'teki yetkililer, Katar'da düzenlenecek 2022 FIFA Dünya Kupası'ndaki maçların şehirde büyük ekranlarda gösterilmeyeceğini duyurdu.
Başkent, turnuvayı boykot eden diğer birkaç Fransız şehrini takip ederken, Belediye Başkan Yardımcısı Pierre Rabadan, AFP'ye yaptığı açıklamada bunun hem "çevresel hem de sosyal" nedenlerden kaynaklandığını doğruladı.
The Independent'ta yer alan habere göre Lille belediye meclisi geçen hafta taraftar parkı tarzı etkinliklerin yasaklanmasını oybirliğiyle kabul ederken, Bordeaux, Marsilya, Strazburg ve Reims de bu kararı izleyen kentler arasında yer aldı.
Turnuvanın (20 Kasım-18 Aralık) Kuzey Yarımküre'de kışa denk gelmesi de oyunların gösterilmemesi için bir neden olarak sunuldu.
Rabadan, "Bizim için, büyük ekran alanları kurmaya dair birkaç sorun vardı: Birincisi, hem çevre hem de toplumsal açılardan bu Dünya Kupası'nın düzenlendiği koşullar. İkincisiyse aralıkta gerçekleşiyor olması" dedi.
Dünya Kupası'nın Katar'a verilmesi insan hakları grupları tarafından ağır şekilde eleştiriliyor.
Uluslararası Af Örgütü, 2018'de işçi reformlarının başlatılmasına rağmen, turnuva için tesislerin inşası sırasında "yüz binlerce" göçmen işçinin insan hakları ihlalleriyle karşı karşıya kaldığını iddia etti.
Parisliler Champ-de-Mars'ta büyük bir ekran kurulduktan sonra, Eyfel Kulesi'nin gölgesinde Fransa'nın 2018 Dünya Kupası'nı kazanmasını izleyebilmişti.
Tahminen 20 bin kişi Belçika'ya karşı yarı final zaferini Hôtel de Ville önünde büyük bir perdeden izlemişti.



Mısır, nefes kesen maçta İran'la berabere kalarak “Yedinci Grup”ta ikinciliği kaptı

Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)
Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)
TT

Mısır, nefes kesen maçta İran'la berabere kalarak “Yedinci Grup”ta ikinciliği kaptı

Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)
Mısırlı Mahmud Sabir, İran'a karşı attığı golü kutluyor (Reuters)

Mısır, Dünya Kupası G Grubu son maçında İran ile 1-1 berabere kalarak tarihinde ilk kez ikinci tura yükseldi. Grubun diğer maçında Belçika, Yeni Zelanda'yı 5-1 mağlup ederek Mısır'ın önünde averajla liderliğe yükseldi.

Turnuvaya dördüncü kez katılan ve grup aşamasının ikinci maçında Yeni Zelanda'yı yenerek Dünya Kupası tarihindeki ilk galibiyetini alan Mısır, bu sonuçla puanını 5'e çıkardı. İran 3 beraberlikle 3 puanda kalırken, Yeni Zelanda ise 1 puanla grubu son sırada tamamladı.

Mısır, turnuvada ilk kez boy gösteren Mahmut Sabir’in golüyle 5. dakikada öne geçti. İran kalecisi Alirıza Beiranvand’dan dönen topu takip eden Sabir, sol ayağıyla yaptığı sert vuruşla topu ağlara gönderdi.

Bu golden 6 dakika sonra savunma oyuncusu Muhammed Abdülmünim'in hatasıyla Mehdi Taremi yerde kaldı ve İran penaltı kazandı. Ancak kaleci Mustafa Şubeyr, penaltı vuruşunda gole izin vermedi.

Dünya Kupası'na yedinci kez katılan İran, 14. dakikada Ramin Rezaiyan ile eşitliği yakaladı. Şubeyr'den dönen sert şutu iyi takip eden Rezaiyan, topu filelerle buluşturdu.

Uzatma dakikalarında Şüca Halilzade ile fileleri havalandıran İran'ın golü, VAR incelemesinin ardından ofsayt gerekçesiyle iptal edildi.

Bu sonuçların ardından Belçika ile aynı puana ulaşan ancak averajla ikinci sırada yer alan Mısır tur atlarken, İran ve Yeni Zelanda şampiyonaya veda etti.


Mısır, Dünya Kupası'nda son 32 turuna yükseldi

Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)
Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)
TT

Mısır, Dünya Kupası'nda son 32 turuna yükseldi

Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)
Mısırlı bir taraftar, ülkesinin İran'la oynayacağı maç öncesinde elemeleri geçmenin sevincini dile getiriyor (Reuters)

2026 FIFA Dünya Kupası'nda Mısır, İngiltere, Portekiz, Gana ve Paraguay, H Grubu'ndaki son hafta maçlarının cuma günü tamamlanmasının ardından sahaya çıkmadan son 32 turuna yükselmeyi garantiledi.

İspanya'nın Uruguay'ı 1-0 mağlup etmesi ve Yeşil Burun Adaları ile Suudi Arabistan'ın golsüz berabere kalması sonucunda Uruguay, grubunu yalnızca 2 puanla üçüncü sırada tamamladı.

Bu sonuçla birlikte A Grubu üçüncüsü Güney Kore (3 puan), C Grubu üçüncüsü İskoçya (3 puan), H Grubu üçüncüsü Uruguay (2 puan) ve I Grubu üçüncüsü Senegal'in (3 puan), puanını 4'e çıkaran Mısır, İngiltere, Portekiz, Gana ve Paraguay'ı geride bırakma ihtimali kalmadı.

Böylece Mısır, 1934, 1990 ve 2018'in ardından katıldığı dördüncü Dünya Kupası'nda tarihinde ilk kez eleme aşamasına yükselmeyi başardı.

FIFA'nın turnuvaya katılan takım sayısını 32'den 48'e çıkarmasıyla birlikte, eleme aşamasına ilk kez son 32 turu eklendi. Bu turda 12 grubun ilk iki sırasında yer alan takımların yanı sıra, grup üçüncüleri arasındaki en iyi sekiz ekip de mücadele etme hakkı kazanıyor.

Söz konusu beş takım son 32 turunu garantilemiş olsa da rakipleri grup aşamasının cumartesi günü tamamlanmasının ardından belli olacak.

Bu ekipler arasında grup maçlarını tamamlayan tek takım Paraguay olurken, Mısır, İngiltere, Portekiz ve Gana'nın grup aşamasında oynayacağı birer karşılaşma daha bulunuyor.


Irak, Senegal karşısında aldığı 5-0'lık ağır yenilgiyle Dünya Kupası'na veda etti

Eksikler, Irak'ın Senegal karşısındaki performansını önemli ölçüde etkiledi, (Reuters)
Eksikler, Irak'ın Senegal karşısındaki performansını önemli ölçüde etkiledi, (Reuters)
TT

Irak, Senegal karşısında aldığı 5-0'lık ağır yenilgiyle Dünya Kupası'na veda etti

Eksikler, Irak'ın Senegal karşısındaki performansını önemli ölçüde etkiledi, (Reuters)
Eksikler, Irak'ın Senegal karşısındaki performansını önemli ölçüde etkiledi, (Reuters)

Senegal, 2026 FIFA Dünya Kupası grup aşamasının son haftasında Irak'ı 5-0 mağlup ederek son 32 turuna yükselme umutlarını sürdürdü. Afrika temsilcisi, turnuvada grup üçüncüsü olan en iyi sekiz takım arasına girmeyi hedefliyor.

I Grubu üçüncü ve son hafta mücadelesinde oynanan karşılaşmada Irak, 10. dakikada Rebin Sulaka'nın kırmızı kart görmesiyle mücadeleyi uzun süre 10 kişi oynayarak tamamladı. Sayısal üstünlüğü iyi değerlendiren Senegal, Dünya Kupası tarihindeki ilk ve en farklı galibiyetini alarak üst tura çıkma şansını son maça taşıdı.

Senegal, henüz 4. dakikada Habib Diarra'nın golüyle öne geçti. İkinci yarıda İsmaila Sarr 56. dakikada farkı ikiye çıkarırken, Pape Gueye 59 ve 71. dakikalarda attığı gollerle skoru 4-0'a getirdi. Karşılaşmanın sonucunu ise 82. dakikada Iliman Ndiaye belirledi.

Dünya Kupası'nda dördüncü kez mücadele eden Senegal, gruptaki ilk puanlarını bu galibiyetle aldı. İlk iki maçında Fransa'ya 3-1, Norveç'e ise 3-2 mağlup olan Senegal, 3 puanla grubu üçüncü sırada tamamladı. Afrika temsilcisi, grup üçüncüleri arasındaki en iyi sekiz takım arasında yer alarak 2002 ve 2022'nin ardından üçüncü kez eleme turuna yükselmeyi umut ediyor.

İkinci kez Dünya Kupası'nda boy gösteren Irak ise 1986'nın ardından katıldığı turnuvada puan alamadan grubu son sırada tamamladı. İlk iki maçında Norveç'e 4-1, Fransa'ya ise 3-0 yenilen Irak, Senegal karşısında aldığı 5-0'lık mağlubiyetle Dünya Kupası tarihindeki en farklı yenilgisini yaşadı.